SEO Nedir?
SEO (Search Engine Optimization), Türkçede “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelmektedir. Bu optimizasyon, bir internet sitesinin Google’da üst sıralara yükselme amacını gerçekleştirmeye yarayan stratejik çalışmaları kapsamaktadır. Arama sonuçlarında, web sitesi trafiği üst sıraya yükselmenin doğrudan getirisi olarak artmaktadır. Bu trafik ve sıralamalar; organik, diğer bir deyişle ücretsiz olarak adlandırılır. Bir reklam çalışması olarak değil, yapılan aramaların doğal sonuçlarıdır.
Web sitesi trafiğinin yüksek olması ve web sitesinde yer alan içeriklerin kaliteli olması SEO için oldukça önemlidir. Kaliteli trafik almanın ana unsuru, web sitesinde yer alan içeriklerin yapılan Google aramalarıyla alakalı olma düzeyi ile ilgilidir. Bunu, daha sonra yapılan çalışmaların kontrolü ve sonuçların analizi izlemektedir. Bir marka veya kuruluş, web sitesi üzerinden sunduğu ürün ve hizmetlere yönelik taleplerin artması için alaka düzeyi yüksek anahtar kelimeler kullanmalıdır. Doğru anahtar kelime seçimiyle kullanıcı, Google arama sonuçlarında hedeflenen markaya doğal yoldan ulaşabilmektedir. Dijital Klinik, kadrosunda yer alan profesyonel ekip ve yenilikçi dijital çözümleriyle S.E.O. çalışmalarında, sizlere kaliteli hizmet sunmaktadır.
Anahtar Kelime Analizleri
Kullanılacak anahtar kelimelerin seçiminde, doğru anahtar kelime analizleri yapılması yol gösterici bir işleve sahiptir. Bu analizler; bir anahtar kelimenin hacmini, verimliliğini ve kalitesini belirleyerek işletmelerin doğru seçimler yapmasını sağlamaktadır. Anahtar kelime analizleri, ücretli ve ücretsiz olmak üzere birden çok uygulama aracı ile yapılabilmektedir. Google arama sonuçları, aynı zamanda anahtar kelime analiz aracıdır. Bir anahtar kelime, sorgulanmak üzere yazıldığında; arama motoru bunun varyasyonlarını ve daha önce yapılmış benzer aramaları önerecektir. Çeşitli denemelerle anahtar kelimeler geliştirilerek en uygun sonuçlara ulaşılacaktır. Google’ın kullanıcılarına ücretsiz olarak sunduğu bir diğer analiz aracı, Anahtar Kelime Planlayıcısıdır. Hem yeni anahtar kelimeler bulmak hem de anahtar kelimelerin hacmini ve kalitesini görmek için bu araçtan yararlanılabilmektedir. Anahtar kelime planlayıcısına Google ADS üzerinden oturum açarak ulaşılabilmektedir.
Anahtar kelime seçiminde, her zaman en yüksek trafiğe sahip olanları seçmek her işletme için uygun olmayabilir. Trafiği yüksek olan anahtar kelimelerin rekabet düzeyi de yüksektir. Özellikle küçük işletmelerin bu rekabet karşısında hedeflenen sıralamalara çıkmakta zorlanması, doğal olarak görülmelidir. Böyle durumlarda, etkili ancak rekabet düzeyi daha düşük anahtar kelimelere yönelmek kullanıcıların işletmeyi arama sonuçlarında daha hızlı görmesini sağlayabilmektedir. Anahtar Kelime Planlayıcı, rekabet düzeyini de göstererek işletmelere yardımcı olmaktadır. Bu analizlerin doğru ekiplerce profesyonel bir şekilde yapılması ise site trafiğinin ciddi oranda artmasını sağlamaktadır. Firmamız tarafından uygulanan sistemler ile detaylı anahtar kelime analizleri ve Google Optimizasyon İşlemleri gerçekleştirilmektedir.
SEO Nasıl Yapılır?
Arama motorları botları, web sitelerinin içeriklerini taramakta ve daha sonra bu botlar vasıtasıyla taranan web sitesini bir dizine eklemektedir. Bu işlemin gerçekleşmesi ile web sitesi, arama motorlarında kullanıcıya gösterilmeye hazır hâle gelmektedir. Google Optimizasyonları ile arama motorlarında edinilen yerin, üst sıralara yükseltilmesi hedeflenmektedir.
Yaptığımız uygulamalarda, web siteleri için yapılan optimizasyon çalışmaları Site İçi SEO ve Site Dışı S.E.O. olarak ikiye ayrılmaktadır.
Site İçi SEO
“On-Page S.E.O.” olarak adlandırılan Site İçi SEO, arama motoru botlarının bir siteyi tararken daha anlaşılır olmak için yapılan teknik düzenlemeler bütünüdür. Arama motorları, bir siteyi tarama işlemi yaparken kullanıcı tepkilerini göz önünde bulundurarak süreci tamamlar. Amaç, sitenin kullanıcılara ne kadar hitap ettiğini belirlemek ve siteyi alakalı bir yere yerleştirmektir.
Site İçi SEO çalışması yaparken Başlık, URL, Görsel Ögeler, Anahtar Kelimeler, İçerik Yazımı gibi dikkat edilmesi gereken birçok etken vardır. Tüm bu alanlarda ortak nokta; temiz, düzenli, kaliteli içerikler üretmek ve arama botlarının taramasına yardımcı olmaktır. Kolay taranan bir site, kullanıcıların tercih ettiği ve uzun süre vakit geçirdiği sitelerdir. Site İçi SEO faaliyetleri; web sitesi kullanıcıların tıklamalarını, bekleme sürelerini, aradıkları alanlara rahat ulaşabilme düzeylerini ve siteden ayrılma sürelerini dikkate alarak düzenlenmelidir.
Site Dışı SEO
“Off-Page SEO” olarak adlandırılan Site Dışı SEO, bir web sitesinin dışında gerçekleşen işlemleri kapsamaktadır. Backlink, Site Dışı SEO çalışmalarının temelini oluşturmaktadır. Backlink, bir web sitesinin diğer bir web sitesini referans alarak link vermesi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmalar, web sitesine güven duyulmasını sağlayarak arama motoru sıralamalarını yükseltebileceği gibi kalitesiz ve zararlı içerikleri olan bir siteye yönelik olarak kullanıldığında kötü sonuçlar da doğurabilmektedir. Bu nedenle, bu Site Dışı SEO çalışmaları yaparken, seçici olunarak kaliteli Backlink’e yönelmek faydalı olacaktır.
SEO Faydaları Nelerdir?
SEO faaliyetlerinin sağladığı faydalar şu şekildedir:
- Potansiyel müşterilere hızlı ulaşım
- Düşük maliyet ile yüksek getiri
- Marka bilinirliği artışı
- Çalışma sonuçlarının ölçülebilirliği
- Marka güvenilirliği
- Uzun vadeli hedef ve konumlandırma