Kurumsal Web Tasarımı Nedir?
Bir kurumun kimliğinin, ürün ve hizmetlerinin çevrim içi ortamda profesyonel olarak hedef kitlesine sunulması olarak tanımlanmaktadır. Bu tasarım ile kurum, misyon ve vizyonunu ortak paydada buluşturarak, değer tanımını doğru ve güçlü bir şekilde yapabilmektedir. Dijitalleşen dünyada, kimliklerini web siteleri aracılığı ile gösteren işletmeler her geçen gün artış göstermektedir. Bunun başlıca nedenlerinden biri, insanların bir ürün ya da hizmeti almaya yönelik karar vermeden önce internet üzerinden araştırma yapmasıdır. Bu da müşteri ile kurum arasındaki ilk temasın web siteleri aracılığı ile kurulduğunu göstermektedir. Kurumsal Web Tasarımı ile kurumlar, bu temas anlarını işleme çevirebilmek adına, kurum kimliklerini en etkili şekilde yansıtmayı amaçlamaktadır.
Responsive (Duyarlı) Tasarımlar
Responsive Tasarımlar, web sitelerinin yapı taşlarından biri olarak tanımlanmaktadır. Mobil cihazların ve tablet kullanımının yaygınlaşması ile web sitelerinin sadece bilgisayar ekranına uyumlu tasarımla varlığına devam etmesi yeterli olmamaktadır. Kurumlar, sahip olduğu hedef kitlenin kullandıkları elektronik cihaz türü özelinde aynı kurumsal web sitesi deneyimi yaşamasını amaçlamalıdır. Kullanıcının kullandığı cihaza ve ekran boyutuna göre sitelerin uyumlu olabilmesine yönelik optimizasyon yapılması, tasarımlar vasıtasıyla sağlanmalıdır. Responsive Tasarımlar; masaüstü, tablet ve mobil olmak üzere üç ana ekran tipine hitap etmektedir. Web sitelerindeki yazılı ve görsel içerikler, kullanılan ekran boyutuna göre yer değiştirerek kullanıcıya sunulmaktadır.
Firma Kimliğine Uygun Tasarımlar
Her firmanın kendine has bir tarzı bulunmaktadır. Hiçbir firmanın hedef kitlesi, amaçları ve çizdiği yol, aynı iş alanı olsa bile, bir diğer firmayla benzerlik göstermemektedir. Firma Kimliğine Uygun Tasarımlar; kurumun logosunun, kullandığı renklerin, ürünlerin sunuş biçimlerinin firma kimliğine ve hedef kitlesine uygun olacak şekilde planlanarak hazırlanmasıdır. Kurumlar tasarımlarını yaparken neleri amaçladıklarını yani hedeflerini belirlemeli ve sitesi için atacağı her adımı bunu göze alarak yapmalıdır. Kurum kimliğini doğru yansıtabilmek, başarının kapısını aralamak anlamına gelmektedir.
Kullanıcı Deneyimi
Bir web sitesinin başarısının kaynağı, kullanıcının site üzerinde geçirdiği zamanın verimli olup olmadığı ile doğrudan ilişkilidir. Kurumsal web tasarımına sahip firmalar, hedef kitlelerinin web sitelerinde gezinirken ürün veya hizmetlerine ne kadar kolay erişim sağladıklarına dikkat etmelidir. Kullanıcı Deneyimi kalitesinin artırılmasını sağlayan unsurlar arasında arama kutucuğunun bulunması, site üzeri ödeme kolaylığı, sayfalar arası sorunsuz geçiş ve yüklenme hızı gibi kalemler sayılabilmektedir.
SEO Uyumlu Yazılım
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), web sitelerinin arama motorlarındaki sıralamalarda üst sıralara yükselmesini sağlayan çalışmalar bütünü olarak açıklanmaktadır. Bu çalışmaların temelini, ilişkili anahtar kelime kullanımı oluşturmaktadır. Amaç, doğru hedef kitleye ulaşım sağlayabilmektir. Web siteleri üzerinde SEO faaliyetlerini gerçekleştirmek için site içi analizleri yapmayı sağlayan yazılımlar, SEO Uyumlu Yazılım olarak adlandırılmaktadırlar. SEO Uyumlu Yazılım sayesinde siteye uygun anahtar kelimeler, site içi ve site dışı linkleme işlemleri, rakip analizi gibi alanları kapsayan analizler yapılabilmektedir.
Kurumsal Web Sitesi Tasarımında Olması Gerekenler
- Kurumsal Web Siteleri; bilgisayar, tablet, mobil gibi cihazlara uyumlu olacak şekilde responsive (duyarlı) tasarıma sahip olmalıdır.
- Site içi görsel ve yazılı tüm içerikler kurum kimliğini yansıtacak şekilde oluşturulmalı, kurum kimliği vurgulanmalıdır.
- Web siteleri firmanın misyon ve vizyonlarını barındırmalı, varsa fiziki konumlarına, iletişim bilgilerine net ve görünebilir alanlarda yer verilmelidir.
- Web sitesi; SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) uyumlu olacak şekilde düzenlenmeli, hedef kitle uyumlu çalışmalar ile kolay taranacak bir site oluşturulmalıdır.
- Site tasarımı, kolay kullanıma sahip olmalı ve kullanıcının aradığına ulaşılabilirliğinin üst düzeyde olduğu kaliteli bir kullanıcı deneyimi sunulmalıdır.
- Hızlı siteler, kullanıcı tarafından tercih edilmede bir adım öndedir. Sitenin ana ve yan sayfaları, 1-2 saniyelik açılma hızına sahip olmalıdır.
- Site içi tüm içerikler, firma yapısına uygun ve özgün içeriklerden oluşmalıdır. Kopya içerik kullanımı, site üzerinde negatif sonuçlar doğurmaktadır.