Google Reklam Modelleri Nelerdir?
Reklamların amacı, bir ürün veya hizmetin bilinirliğini artırarak daha çok tercih edilmesini sağlamaktır. Reklamın ulaştığı kitleyi genişletmek ve doğru hedef kitleye en üst düzeyde getiriyi kazandıracak reklamı göstermek oldukça önemlidir.
Google’ın sunmuş olduğu Google AdWords, dijital dünyanın önde gelen reklamcılık programı olarak bilinmektedir. Google AdWords, pratik ve kolay kullanılabilir bir yapıya sahiptir. Bünyesinde, her bütçeye ve çalışma alanına uygun reklam modelleri bulunmaktadır. Bu reklam modelleriyle reklam verenler, hedef kitlelerine en kolay yoldan ulaşarak, amaçlarını gerçekleştirebilmektedir. Google ADS reklam modelleri; Arama Ağı Reklamları, Görüntülü Reklamlar, Video Reklamlar, Alışveriş Reklamları ve Uygulama Reklamları olarak sıralanabilir.
Arama Ağı Reklamları
Arama Ağı Reklamları, en çok bilinen reklam türlerinden biridir. Amacı, hedef kitlenin reklamı yapılan site üzerinden işlem yapmasını sağlamaktır. Bu reklam türünde kullanıcılar, ilgilendikleri içerikleri veya ürünleri internet üzerinden aratarak bulma eğilimindedir. Arama Ağı Reklamları, tam da bu noktada, ilgili aramaya uygun ya da benzer nitelikler taşıyan reklamları kullanıcılara göstermektedir. Bu reklamlar yayınlanırken Google arama sonuçlarının yanında sponsorlu ibaresine yer verilmektedir. Arama Ağı Reklamları, YouTube’da gösterildiği gibi Google iş ortaklarında da gösterilmektedir.
Görüntülü Reklamlar
Görüntülü Reklamlar, internet üzerinden taramalar yaparak, hedef kitlenin ilgi alanına en uygun reklamın kullanıcıya gösterilmesine olanak tanımaktadır. Bu reklam türünde ilk amaç, marka bilinirliğini artırmaktır. Görüntülü Reklamlar, internet kullanıcılarının %90’ına ulaşma kapasitesine sahiptir. Görüntülü Reklamlar, sahip olduğu kapasiteyle arama motorlarına ulaşmasının yanı sıra; Web Siteleri, Gmail, YouTube gibi iki milyonu aşkın oluşum üzerinden de kullanıcılara ulaşmaktadır. Görüntülü Reklamlar ile üst düzey hedef kitle özelleştirmeleri yapılmaktadır. Reklamlar; kullanıcının ilgi alanları, kullanıcının bulunduğu yerin demografik özellikleri ve bulunulan yerleşim yerine göre özel hedeflemelerle yapılmaktadır. Bu da potansiyel müşteri tespiti yapmayı kolaylaştırmakta ve en doğru hedef kitleye ulaşılmasını sağlamaktadır.
Video Reklamlar
Video Reklamlar, hedef kitlede yer alan kullanıcıların ilgilerini çekmek ve reklama erişmelerini sağlamak için yapılan en etkili reklam türlerinden biridir. Video Reklamların amacı, siteniz veya markanız için insanların akıllarında fikir oluşturmak ve tercih edilebilirliğinizi artırmaktır. Bu tür reklamlar, başta YouTube olmak üzere Google web sitelerinde yer almaktadır. Google Reklamları bir videonun başında veya içinde tek başına gösterilebilmektedir. Video Reklamlarda kullanıcı, reklamı izlediği zaman reklam verenden ücret alınmaktadır ve diğer reklam türlerinde olduğu gibi YouTube’da gösterilen reklamlar da Google AdWords üzerinden oluşturulmaktadır.
Alışveriş Reklamları
Alışveriş Reklamları, Google reklam türleri içinde e-ticaret yapan, internet sitelerine hitap eden ve oldukça sık kullanılan bir reklam türüdür. Bu tür reklamların amacı, olabildiğince etkileşim elde etmek, çevrim içi ve fiziksel mağaza trafiğini artırmak ve ürünleri tanıtmaktır. Alışveriş Reklamları; arama sonuçlarının yanında, metin ve duyarlı reklamlara yakın olacak şekilde Google alışverişte gösterilmektedir. Alışveriş Reklamlarında; ürünleri tanıtırken fiyat, görsel, yapısal özellikler gibi ayrıntılı bilgi paylaşımı yapılmakta ve bu sayede kullanıcının kafasında soru işareti bırakmadan kullanıcı ile etkileşime geçilmektedir.
Alışveriş Reklamlarının reklam veren için faydalı olduğu kadar kullanıcı için de faydalıdır. Bu reklamlar sayesinde kullanıcı farklı markaları bir arada görerek karşılaştırma yapabilir, ürün bilgileri edinebilir, bütçesine veya ihtiyacına en uygun olanı tercih edebilir. Sonuç olarak, doğru stratejik çalışmalarla Alışveriş Reklamları her iki taraf için yüksek performans gösterebilmektedir.
Uygulama Reklamları
Uygulama Reklamları; basit kuruluma sahip, uygulama tanıtımının yapılmasını sağlayan ve özel bir hedefleme gerektirmeyen reklamlardır. Amacı, uygulamanın indirilmesini sağlamak ve kullanımını artırmaktır. Uygulama reklamları; Arama Motoru, Google Play ve YouTube’un içinde bulunduğu binlerce mobil sitede yayınlanmaktadır. Reklamların ve tekliflerin oluşumunda makine öğreniminden yararlanıldığı için otomatik olarak ayarlanmaktadır. Uygulama reklamları sayesinde bir uygulamanın indirim oranının artırmasının yanı sıra; uygulama içi satın alma, abone olma, sipariş verme gibi ödemeli işlemler de yapılabilmektedir.
Google Reklamları türlerinin her birinin kendi içinde özel amaçları, ilgi alanları ve hedefleri bulunmaktadır. Ancak hepsinin ortak amacı; Google arama motorunda üst sıralara yükselmek, daha çok bilinmek ve daha çok kişiye ulaşmaktır. Google AdWords ve yan programlarla tüm bu reklam türleri uygulanabilmektedir. Google AdWords üzerinden sadece bu reklamlar oluşturulmamakta, aynı zamanda reklamlarla ilgili düzenli performans takibi de yapılabilmektedir. Bu sayede reklamların sonuçları izlenmekte ve revize gerektiren durumlar saptanabilmektedir.
Firmamız, Google Reklamları ile ilgili her konuda sizlere kaliteli hizmet sunan kurumsal bir yapıdır.